Trend: Social Media (Pagina 4)

Social business expert Jochem Koole: Strak hiërarchische organisaties passen niet bij deze tijd

Vroeger wilde elk bedrijf een website, nu is webcare het toverwoord. Maar volgens Jochem Koole is dat al weer achterhaald vertelt hij in Top Names. Social Business, daar draait het om. Ofwel met sociale media een bijdrage leveren of proberen te leveren aan de doelstellingen van de organisatie. Niet door een speciale afdeling, maar breed gedragen door zoveel mogelijk mensen in het bedrijf.

Van magazine naar persoonlijke blog

Hoofdredacteuren, stylisten en journalisten van kranten en tijdschriften: het zijn invloedrijke mensen. Vanuit hun papieren product hebben ze jarenlang deze invloed uit kunnen oefenen. Nu de tijdschrift oplages onder druk staan proberen veel ‘print’ mensen hun plek online te vinden. Ik merk dat dagelijks: ik krijg veel verzoeken van (print)mensen om ze te helpen met het »

Merkambassadeurs zijn krachtige woordvoerders voor een product

Digitaal notitieblok Evernote werkt met merkambassadeurs. Mensen die onbetaald hun liefde voor en kennis over de dienst delen. Maar ook eerlijk zeggen wanneer iets beter kan. Frank Meeuwsen is één van die ambassadeurs. Hij legt uit wat er bij komt kijken.

Social business is mensenwerk

Veel organisaties proberen de zakelijke inzet van sociale media, oftewel social business, onderdeel uit te laten maken van hun dagelijkse bedrijfsprocessen. Slechts een aantal slaagt hier daadwerkelijk in. De sleutel tot succes? Focus op de mensen binnen de organisatie. Aldus social business adviseur Jochem Koole.

iPhone gestolen en heel Twitter leeft mee

De diefstal van een iPhone leidt met hulp van Find my iPhone en Twitter tot een waar spektakel. Met in de hoofdrol @jaapstonks als de koele held die niet opgeeft. Gesteund door het publiek en de politie zet hij zonder enige aarzeling de achtervolging in. En overwint!

We zijn er trots op: Na De Deadline; Journalistiek Voorbij De Crisis van Bart Brouwers!

De deadline was tot de opkomst van het internet het harde moment waarop een journalist niets meer aan zijn werk kon veranderen. Maar inmiddels lijkt de journalistieke sector zelf zijn deadline te naderen. Het boek “Na De Deadline” van Bart Brouwers geeft een realistisch beeld van de staat van de journalistiek en werpt een optimistische blik in de nabije toekomst.

Gerrie Smits (social media manager Antwerpen): “Een gemeente kan zich niet veroorloven er niet mee bezig te zijn”

Gerrie Smits is social media manager van de stad Antwerpen. Dat betekent aan de ene kant heel praktisch bezig zijn en ondertussen verder durven denken over wat nog meer mogelijk is. Zo vertelt hij in Top Names.

Bas Welling (Wefilm): “Goede online video is spraakmakend en relevant”

Bas Welling is mede oprichter van Wefilm, een bedrijf opgericht om reuring rond merken te veroorzaken met films die niet opgedrongen hoeven te worden, maar waar mensen zelf over beginnen te praten. In de opmaat naar het Mediapark Jaarcongres (20 juni) geeft hij zijn visie op trends en ontwikkelingen op het gebied van online video.

The Next Web: hoe Google Glass tegelijk enthousiasmeert en verwart

Soms moet je een evenement even op je in laten werken om het centrale thema te destilleren. Nu The Next Web weer wat achter ons ligt, blijkt ‘wearable computing’ het centrale onderwerp dat mensen bezighield. Hoe internet steeds dichter op ons lijf gaat zitten. Bijvoorbeeld in de vorm van Google Glass, de bril van »

De NPO onderschat de kracht van Twitter

Dinsdag 12 maart kwam het nieuws naar buiten: er was een principebesluit genomen. De radio- en tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep krijgen een nieuwe naam. Niet langer Nederland 1 of Radio 3, maar NPO 1 en NPO Radio 3. De wijziging lijkt zorgvuldig voorbereid, zo werd een jaar gelden de url NPO.nl al voor veel geld overgekocht. Maar de timing is ongelukkig en voor je het weet is #NPO worldwide trending op Twitter. En niet dankzij groot enthousiasme… Lees deze Twitter story over hoe een mediabedrijf de kracht van Twitter kan onderschatten.

Erik van der Wal (Bouwfonds): “Wij moeten leren om veel meer dan vroeger in contact te komen met klanten”

De bouwwereld is veranderd. Vroeger kwamen opdrachten voor nieuwbouwprojecten via gemeentes, klanten bleven buiten beeld. Door de crisis wordt grote bouwer, het Bouwfonds, gedwongen het gesprek aan te gaan met potentiële kopers. Een zegen volgens e-business manager Erik van de Wal. Maar het heeft nog best wat voeten in de aarde vertelt hij in een nieuwe aflevering van Top Names.

Ritzo ten Cate (Project XYZ): Een Project X organiseren? Zo moeilijk is het niet

In de serie ‘Fast Moving Interviews’ neemt Fast Moving Targets de tijd om mensen in onze eigen studio uitgebreid aan de tand te voelen. In de deze aflevering Leonieke Daalder in gesprek met Ritzo ten Cate (Project XYZ). Aan de vooravond van de presentatie van het onderzoeksrapport naar Project X Haren praten we uitgebreid over de zaak. De ingrediënten, de energie en wat ons dat leert.