Topic: Verkeer

Dion Engels (URE): “Autonoom racen is meer een gevecht tussen software dan tussen mensen”

De Technische Universiteit van Eindhoven biedt studenten de kans om een jaar of langer te werken aan de van een autonome elektrische race auto. Dit jaar staat het team onder leiding van Dion Engels. In Top Names vertelt hij over de kracht van autonoom rijden, de uitdagingen, de ambities en hoe bedrijven in de regio bijdragen aan de ontwikkeling.

Derk van der Have (Brenger): “Wij zorgen dat koeriersbedrijven effectiever kunnen werken”

Hoe vaakt komt het niet voor dat een busje half leeg door Nederland rijdt om iets weg te bregen. Vul die ruimte op en koeriers zijn blij, het milieuis blij en de consument is blij. Derk van der Have, co-founder van Brenger, vertelt in Top Names over de weg van een idee naar een plaform, valideren, schaven en verbeteren en de ambitie om ook in het buitenland actief te worden.

Quinten Selhorst (Felyx): “Onze ambitie met elektrische deelscooters ligt ook buiten de landsgrenzen”

Snel van A naar B zonder dat je daarvoor een scooter hoeft te kopen, Felyx maakt het mogelijk. De dienst wordt niet overal met enthousiasme ontvangen. Co-founder en CEO Quinten Snelhorts vertelt in Top Names over het succes in Rotterdam, de problemen in Amsterdam, de toekomst van deel vervoer en de ambities van Felyx.

Roderick Rodenburg (Synple): “Tegen de lege vrachtwagen”

Duurzaamheid is hot en om die reden is het bijna onverdraagelijk dat er zoveel vrachtwagens leeg rondrijden. Dat moet anders kunnen. Roderick Rodenburg, partner bij Synple, vertelt in Top Names over de transportketen, de techniek die voor verandering moet gaan zorgen en de ambities van het bedrijf.

Job van de Kieft (Scoozy): “Een scootmobiel is niet sexy, wij willen een gaaf alternatief brengen”

Mensen die slecht ter been zijn hebben al 40 jaar ervaring met elektrisch rijden. Maar verder staat die markt nagenoeg stil qua innovatie. Daar gaat de Scoozy verandering in brengen. Founder Job van de Kieft vertelt in Top Names over een hip en veilig vervoermiddel testen, patenten, ambities en de markt die hij hoopt te veroveren.

Steven Nelemans (Amber): “Wij garanderen de beschikbaarheid van een deelauto”

Autobezit moet overbodig worden. Dat stelt Steven Nelemans, CEO van auto deel platform Amber. Amber richt zich op de business to business markt. In Top Names vertelt Nelemans over de ambities, een toekomst met zelf rijdende auto’s de garantie op vervoer.

Victor van Tol (Snappcar): “Ik heb me vergist in de complexiteit van het model”

Snappcar is de Airbnb voor auto’s. Hoewel dat in de kern misschien klopt zijn er ook grote verschillen. CEO Victor van Tol vertelt in Topnames over de groei van zijn bedrijf, de problemen die daarbij komen kijken, trouw zijn aan idealen en de toekomst met zelf rijdende auto’s.