Trend: Platform (Pagina 4)

Michiel Huisman (Champ): “Sporters willen zich steeds minder binden, daar spelen wij op in”

De tijd waarin je op 16-jarige leeftijd lid werd van een sportclub en daar op 70-jarige leeftijd pas weer vertrok is grotendeels voorbij. Mensen willen meer afwisseling. Het sport boekingsplatform Champ speelt daarop in. Co-founder Michiel Huisman vertelt in Top Names over kip/ei problemen, laagdrempelig sporten en de zoektocht naar sportmaatjes.

Daan Weddepohl (Peerby): “Er is geen businessmodel voor minder consumeren”

Wat doe je als idealist in de wereld van het groot kapitaal? Die wereld proberen te veranderen. Dat is de missie van Daan Weddepohl. Hij schreef een boek over zijn zoektocht naar succes met het leenplatform Peerby. In Top Names vertelt Weddepohl over 99 redenen om te stoppen en toch weer door te gaan, idealen, twijfel en de noodzaak voor economische verandering.

Fabian Stenger (Slashlead): “E-mail marketing, maar dan simpel”

Een e-mail marketing campagne is een goedkope manier om klanten te verleiden om extra diensten af te nemen of een evenement bij te wonen. Slashlead maakt dat makkelijk. Founder Fabian Stenger vertelt in Top Names over zijn dienst en de inspanningen die het kost om die aan de man te brengen.

Thalita van Ogtrop (The Next Closet): “We willen de textielketen aanpakken”

Veel kleding die wordt gekocht wordt maar een paar keer gedragen. Dat geldt ook voor dure merkkleding. Door die via een marktplaats te verkopen kan de kledingindustrie misschien wat duurzamer worden. Thalita van Ogtrop, founder en CEO van The Next Closet, vertelt in Top Names over haar bedrijf, de ontwikkelingen en de toekomst.

Steven van Wel (Walter): “We zijn een realiteitscheck op de woningmarkt”

Een huis kopen is een zenuwslopend proces. Hoe meer kennis je hebt, hoe beter beslagen ten ijs je kunt komen. De site Walter gaat je hierbij helpen. CEO en co-founder Steven van Wel vertelt in Top Names over data, automatisering, realistische vraagprijzen en een stijgende en dalende markt.

Wiggert de Haan (Roamler): “Na de retail en de installatiebranche, maken we nu de zorg meer efficiënt”

Werk opknippen in taakjes. Je kunt er bezwaar tegen hebben, maar het kan ook heel handig zijn. Wiggert de Haan, founder van Roamler, denk in ieder geval dat de toekomst er rooskleurig uitziet. In Top Names vertelt hij over Roamler retail, tech en care, het voordeel van de inzet van Roamler en de toekomstplannen.

Irfan van Ewijk (WOOV): “Met één app hou je contact met je vrienden op alle festivals”

De moderne festivalganger kan niet zonder telefoon. Om vrienden te vinden, je ervaringen te delen en het programma te checken. WOOV is een app en platform ineen. Inzetbaar op meerdere festivals. Fouder Irfan van Ewijk, voorheen van ID&T, vertelt in Top Names over trouw blijven aan je roots, de festival markt en de rol die WOOV voor ziczelf weggelegd ziet.

Ayla van Olphen (HomeDeco): “Wij willen hét inspiratieplatform worden voor het interieur”

Volgens sommige mensen is een goed interieur nooit af. Het kan dan ook geen kwaad om zo nu en dan eens inspiratie op te doen wat betreft nieuwe aankopen. HomeDeco biedt die mogelijkheid. Door middels van blogs en foto’s van consumenten. CCO en co-founder Ayla van Olphen vertelt in Top Names over de site, de binnenkijkers, data en de toekomst.

Derk Arts (Castor): “Beter ontsluiten van data moet medisch onderzoek verbeteren”

Medisch onderzoek is er belangrijk. De uitvoering en vastlegging is alleen vaak nog niet erg modern. Castor EDC wil aar verandering in brengen. FOunder en CEO Derk Arts vertelt in Top Names over data standaardisatie, computer readable materiaal, in zee gaan met een investeerder en de toekomstplannen.

Derk van der Have (Brenger): “Wij zorgen dat koeriersbedrijven effectiever kunnen werken”

Hoe vaakt komt het niet voor dat een busje half leeg door Nederland rijdt om iets weg te bregen. Vul die ruimte op en koeriers zijn blij, het milieuis blij en de consument is blij. Derk van der Have, co-founder van Brenger, vertelt in Top Names over de weg van een idee naar een plaform, valideren, schaven en verbeteren en de ambitie om ook in het buitenland actief te worden.

Flip van Eijndhoven (Talent.io): “We zetten de traditionele recruitmentwereld op z’n kop”

Een goede it-er is goud waard, daar wordt om gevochten. Om die reden is het mogelijk het traditionele recruitment proces te veranderen. Een bedrijf moet solliciteren op een kandidaat in plaats van omgekeerd. Die optie biedt Talent.io. Country manager Nederland Flip van Eijndhoven vertelt in Top Names over het platform, de markt en de toekomst.

Hanneke Stegweg (iLost): “Op weg naar naar een wereldwijde database voor gevonden voorwerpen”

Je favoriete sjaal kwijt raken is nooit leuk. iLost maakt het mensen en bedrijven makkelijker om verloren spullen bij de eigenaren terug te krijgen. Founder Hanneke Stegweg vertelt in Top Names over de strategie, de groei en de liefde van mensen die hun eigendom terug krijgen.